« Home | Wake me » | My uncle is Woody Woodpecker » | Blower's son Coltrane » | Zombie » | Suvi » | Unusual State of the America » | Märksõnad: triibud, punane, valge ja must. » | Jaanituli 2005 » | Suvi ei mõju ajudele hästi » | Keldris pimedas ja salaja » 

Thursday, August 04, 2005 

Natuke tehnilist juttu kah

Viimasel ajal on päris põnevaid tehnilisi asju toimunud. Näiteks täna avati Jaapanis iTunes'i muusikapood. Mis selles nii erilist? Ega suurt ei olegi, aga mul on sealse muusika suhtes päris tugev kiindumus. Seal on asi muidugi kallis, sest hinnad on kas 150 või 200 jeeni. 200 jeeni vist on umbes 2 dollarit, mid on ligi kaks korda kallim, kui Ameerika poes. Siiski tahaks loota, et see kunagi ka Eestisse tuleb ja nad võiks ka nii teha, et näiteks Jaapani lugusi saaks ka teistest poodidest osta.

Lisaks paar päeva tagasi ilmus Apple'lt uus hiir nimega Mighty Mouse. Selle peale meenub selline samanimeline multikas, mis see aasta tähistab vist oma 50. juubelit. Omal ajal näidati mingis lastesaates neid (saate nime ei mäleta, aga saatejuht oli kõigi lemmik Onu Raivo Järvi) ja see kandis vist siin Superhiire nime. Apple'i hiir on aga lahe. Samas küll juhtmega, see eest mitmete teiste lahenditega. Esiteks on seal see scrollnupp, pisike küll, mis laseb scrollida igat pidi - horisontaalis, vertikaalis ja ka diagonaalis. Lisaks saab kasutada seda nüüd ka kahenupulisena, kuna sensor hiires teeb selgeks, kas vajutati paremat või vasakut poolt. Hiir ise on ikka samasugune nagu vanasti, selline ilus ilma nupputeta (kui scroll välja arvata) asjandus. Lisaks töötavad nüüd ka küljenupud, kuulduste järgi ainult siis kui neid korraga pigistada. Samuti olevat hiire sees väike kõlar, mis tegevat kliki ja scrollimise häält. Lihtsalt geniaalne. Samuti uuendati hiljuti Mac minisi ja iBook'e. Minule kui iBook'i senisele omanikule polnud uuendused kuigi märkimisväärseks ja ei pannud mind tundma, et ma istun mingi vana rondi taga. Tegelt ma polegi, kuna mu läppar saab alles sügisel aastaseks. Nüüd tuleb siis palju sahistatud video iPod'i ootama jääda.

Viimases Tehnikamaailmas oli natuke kallimate kõrvaklappide test, milles esikoha said Grado SR60'd. Võimas värk ja ma olen selle tulemusega väga rahul. Kuna nad teevad tõesti super häält ja oma helipildiga jätavad nad tõesti väga kalli ja kvaliteetse mulje. OK, mul SR60'tega kogemusi pole, see eest natuke kallimate SR80'tega. Ma ilmselt ei valeta, kui ütlen, et mu klapid on ühed viimase aja parimad ostud.

Johnny Cash - I Hung My Head
Cash'il oli ikka võimas hääl. Selline sügav ja elukogenud, mis paneb kohe kuulama ja asju kõrva taha panema. Kui ta mu õpetaja oleks olnud või keegi sama sügava ja targa häälega, siis oleka ma ilmselt ka kõige raskemas aines täielik priimus. Lisaks Johnny Cash'i elust on valmimas film, kus hiljuti kustunud legendi kehastab selline tore näitlejahakatis nagu Juaquin Phoenix. Eks jääme ootama, sest kui võrrelda teise legendiga, kellest hiljuti film tehti (Ray Charles), siis Cash'i elulugu tundub juba niisamagi palju huvitavam olevat. Ta muusika meeldib mulle ka, kuigi ma muidu kantrist suures vaimustuses pole.