« Home | Siin Tallinn, täna viin on kallim, siin Soome, tän... » | Veel kaks nominenti » | The Aviator » | Poster » | Liiga kange uneliiv » | Are you awake? » | Oraalselt tubli » | Lihtsalt masendav » | Paranormaalsed võimed » | Vahel käib kõik närvi » 

Thursday, February 03, 2005 

Post-rock ja neo-punk

Täna nagin päris vägevat und. Ma andsin oma bändiga imelise talveõhtuse (eriti lumise) eksklusiivkontserdi Kubja laululaval (peaaegu mu naaberhoone, kui haigla vahele ei jääks). Deem, ma olin hea, kuna mu pillimänguoskus oli taevalikult hea ja oma häälega oskasin teha kõiki teiste heade lauljate häält (s.h. naislauljate omi, paras pervo olen, aga ma olin juba lapsena vileda kiljatusega - seepärast mind ka palju näpistati, kuna teised posisid tahtsid näha kuidas ma oma häälega klaase lõhun). Igatahes oli lauludevalik väga hea (suur osa viimase aja lemmikuid) ja kuulajad, nii palju kui neid oli, olid kõik sillas ehk maakeeli öeldes "või sees". Samuti oli unes see, et kõik vähegi võimalikud kultuurilehed ja ajakirjad nimetasid mu kontserti, kui võimalikku parimat asja, kui oleks ainult ise kohal olnud. Ma mäletan, et see kontsert hakkas nii, et mina ja mu bänd (ärge küsige, mis bänd, sest ma ise ka ei tea, aga pille nad mängisid) panime seadmed pimedas ja külmas talvises laululaval püsti ja esialgu tegime soojendust (ilmselt kõvasti) ja rahvast hakkas natuke kogunema ja seda juhtus umbes kogu kolmetunnise kontserdi ajal. Ehk teisisõnu oli tegemist tasuta asjaga ja mingit tulu ma sellest ei saanud. Näitasin keskmist näppu kommertsile siis.

Aga selle unega seoses tuli mul üks võimalik dream-job juurde. See oleks kogumikplaatide kokku panemine, mis koosneks siis muusika otsimisest ja artistidega läbirääkimiste pidamises, et see ikka lubatud oleks. Siiski ilmselt see oleks nii kitsas valdkond, kuna ma arvan, et erinevate suurkorporatsioonide nime all olevaid artiste on päris keerukas ühele plaadile panna. Konkureerivad kontsernid ikkagi. Teine samas stiilis koht oleks filmisaundträkkide kokku monteerimine. Siin ei pea ma silmas sellist Hans Zimmer'i ja Danny Elfman'i stiilis muusikaloomist, vaid midagi Tarantino stiilis, ehk igasuguses vanas pahnas tuhnida ja siis sealt leiduvaid pärleid filmiga seostada. Mulle sellised filmimuusika plaadid meeldivad ka rohkem. Heaks näiteks ongi siin Tarantino või siis John Cale, kes pani kokku Basquiat'i nimelise filmi imelise soundtracki. Kitsas nishis oleks ma ilmselt päris tegija. Kuigi mu muusikateadmised võiks veel paremad olla, aga olen kindel, et need on Eestis kõvasti üle harju keskmise. Kui asi ei puuduta just mingit drummijabassi, räppi ja trance'i. Samuti ka neid soliste, kes edukalt oma plaate 99 krooni eest müüvad. Ei hakka kedagi nimetama ja neile sellega seoses reklaami tegema, aga nagunii saadakse aru, kes need on.

Muusika poolelt võiks soovitada kõiki lugusi, mida mina ja mu bänd mu unes mängisime (Huvitav, mis mu bändi nimi oli? Kindlasti midagi stiilset, aga näidet ei oska hetkelises ideepuuduses tuua. Aga see koosneks mitmest sõnast kindlasti).
Teen ühe suvalise valiku ja selleks on:
Big Star - Thirteen